Το σωστό μείγμα αντιψυκτικού του κινητήρα
Frost 150Πρέπει να ελέγχουμε συχνά το υγρό ψύξης του κινητήρα. Η τακτική παρακολούθηση του δοχείου νερού μπορεί να μας προφυλάξει από δαπανηρές επισκευές.
Η συμβουλή μας για την πρόληψη από υπερθέρμανση του κινητήρα.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί σε συγκεκριμένη θερμοκρασία η οποία ελέγχεται με τον θερμοστάτη. Αυτός, σε συνεργασία με το σύστημα ψύξης, τον προστατεύει από βρασμό αλλά και από τη λειτουργία σε κρύο περιβάλλον. Μην ξεχνάμε πως τα μέταλλα του κάθε κινητήρα χρειάζονται την προβλεπόμενη θερμοκρασία για να λειτουργούν σωστά.
Με τη βοήθεια της αντλίας, στο σύστημα ψύξης κυκλοφορούν 5 έως 10 λίτρα ψυκτικού υγρού γύρω από τους κυλίνδρους και την κεφαλή του κινητήρα. Το ψυκτικό υγρό είναι ένα μίγμα νερού και συμπυκνωμένου αντιπηκτικού υγρού, το οποίο χρησιμεύει ως αντιψυκτικό και αντισκωριακό. Παρά το γεγονός ότι στα σύγχρονα αυτοκίνητα, το σύστημα ψύξης έχει σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο που να μην χρειάζεται συντήρηση, μικρές διαρροές υγρού από διάφορες αιτίες θα πρέπει να ελέγχονται από τον οδηγό τακτικα.
Προσοχή Κίνδυνος εγκαύματος!
Kuehlwasser HeissΤο ψυκτικό πρέπει να ελέγχεται ή να συμπληρώνεται με κρύο ή χλιαρό κινητήρα. Σε θερμό κινητήρα, το σύστημα βρίσκεται υπό πίεση και το άνοιγμα του καπακιού θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό ή εγκαύματα. Εάν εγχύσετε κρύο υγρό σε ένα καυτό κινητήρα, μπορεί να προκληθούν ρωγμές στον κορμό και στην κεφαλή του. Στο χώρο του κινητήρα το δοχείο για το υγρό ψύξης, είναι συνήθως άσπρο ή διαφανές με προειδοποίηση "Προσοχή κίνδυνος εγκαύματος". Το επίπεδο στάθμης του υγρού ελέγχεται με κρύο κινητήρα και πρέπει να είναι ανάμεσα στις ενδείξεις "Max" και "min" για τη μέγιστη και την ελάχιστη ποσότητα. Αν η στάθμη του υγρού είναι πολύ υψηλή, πρέπει να συμβουλευτείτε τον μηχανικό. Μπορεί να σημαίνει πως εισρέουν λάδια στο σύστημα ψύξης. Αν είναι πολύ χαμηλή, ελέγξτε το σύστημα για διαρροές.
Το σωστό μείγμα κάνει τη διαφορά
Το σωστό ψυκτικό υγρό, καθορίζεται από το σωστό μείγμα. Η σχέση νερού-αντιψυκτικού ορίζεται από τον κατασκευαστή του οχήματος και θα πρέπει πάντα να ακολουθούνται οι οδηγίες του. Οι κινητήρες χρειάζονται μια σωστή αναλογία νερού, αντιψυκτικού, (μονοαιθυλενογλυκόλης και πρόσθετα), για να προστατεύονται από σκουριά και διαρροές.
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μόνο νερό
Εάν σε περίπτωση ανάγκης (απώλεια νερού καθ' οδόν) δεν έχετε διαθέσιμο το κατάλληλο μίγμα, μην συμπληρώνετε με οποιοδήποτε υγρό, αλλά μόνο με νερό. Η σωστή αναλογία με το καθορισμένο ψυκτικό μπορεί να ρυθμιστεί αργότερα. Στο εμπόριο κυκλοφορούν συμπυκνωμένα αντιψυκτικά, τα οποία προστίθενται στον κινητήρα με μια αναλογία με καθαρό και απιονισμένο νερό (Αντιψυκτικό) και επίσης προϊόντα με μια ειδική αναλογία αντιψυκτικού-νερού (παραφλού).
Προειδοποίηση:
Λανθασμένο μείγμα επιδεινώνει την προστασία από διάβρωση. Στη χειρότερη περίπτωση, φράζουν τα κανάλια ψύξης του συστήματος ψύξης, με αποτέλεσμα την υπερθέρμανση του κινητήρα, το διάβρωση της φλάντζας κυλινδροκεφαλής και μπορεί να οδηγήσει σε ολική απώλεια του κινητήρα.
kouehlsystem 450Να έχετε υπόψη την ανάγκη αντικατάστασης του ψυκτικού μείγματος
Οι ιδιότητες του ψυκτικού δεν διαρκούν για πάντα. Το χρονικό διάστημα αντικατάστασης καθορίζεται από τον κατασκευαστή και προτείνεται από τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Συνήθως όμως, όταν έρχεται η εποχή να αντικατασταθεί το ψυκτικό υγρό του κινητήρα, το αυτοκίνητο επισκέπτεται σπάνια ή καθόλου τα εξειδικευμένα συνεργεία και να αμελείται η αντικατάσταση υγρών με αποτέλεσμα να μην είναι πια ιδανικά για την ψύξη και προστασία από διάβρωση του κινητήρα.
Χρήστος Ξηρομερίτης