Μπαταρία. Η γνωστή μας άγνωστη...
mpataria aftokinitou 200Ένα από τα βασικά εξαρτήματα στο αυτοκίνητο είναι η μπαταρία. Θα έλεγα το σπουδαιότερο αφού χωρίς αυτήν δεν μπορεί να λειτουργήσει σχεδόν τίποτα. Τι γνωρίζουμε όμως γι’αυτήν;
Πιστεύω ότι οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε πολύ λίγα πράγματα σε ό,τι αφορά στον τρόπο λειτουργίας, στη συντήρηση, καθώς και με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξουμε την κατάλληλη μπαταρία για το όχημά μας, το οποίο έχουμε εξοπλίσει με ηλεκτρικά εξαρτήματα, στερεοφωνικά και πολλά άλλα που, για να λειτουργήσουν, χρειάζονται ηλεκτρική ενέργεια.
 
Γενικά Χαρακτηριστικά:

Σωστή αντιμετώπιση και συντήρηση των μπαταριών αυτοκινήτων (αποθήκευση, έλεγχος, δοκιμή, όργανα ελέγχου και φόρτισης)
regal 150
1. Αποθήκευση:
- Ιδανική θερμοκρασία (10-25C) και ξηρό περιβάλλον

- Σε υψηλότερες θερμοκρασίες είναι μεγαλύτερη η αυτοεκφόρτιση, δηλαδή, μικρότερη διάρκεια ζωής!
- Τάση αποθήκευσης 12,6V (Επεναφορτίζουμε το αργότεραο όταν η τάση είναι 12,5V)
- Η επιφάνεια της μπαταρίας πρέπει να είναι καθαρή και στεγνή.
- Καθαρίστε με ένα υγρό πανί ή αντιστατικό και όχι με στεγνό. (κίνδυνος έκρηξης από στατική εκφόρτιση!) 

Ποιός ο σωστός τύπος μπαταρίας για το δικό σας όχημα
autobatterie Frage 150Κάθε αυτοκίνητο συνοδεύεται και από κάποιες οδηγίες στις οποίες περιγράφεται ο κατάλληλος τύπος της μπαταρίας για το συγκεκριμένο όχημα. Όταν αλλάζουμε μπαταρία, καλό είναι να τοποθετούμε τη μεγαλύτερη που χωράει στη προβλεπόμενη θέση. Όταν ένα αυτοκίνητο παλαιώνει έχει και περισσότερες απαιτήσεις από τη μπαταρία.
Για να βρείτε το σωστό τύπο μπανταρίας για το δικό σας αυτοκινήτο, πατήστε εδώ

Φθηνές είναι οι μπαταρίες χαμηλής ενέργειας και απόδοσης
Blanco 150Η τιμολογιακή πολιτική στην αγορά της μπαταρίας είναι εξαιρετικά αδιαφανής. Καλείται κάποιος να συγκρίνει διαφορετικούς κατασκευαστές και εμπόρους. Στα εμπορικά καταστήματα υπάρχουν συνήθως φθηνότερες μπαταρίες απ’ ό,τι στα ειδικά καταστήματα (Ηλεκτρολογεία και συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων). Σε κάθε περίπτωση, σε ένα ειδικό κατάστημα, θα πρέπει να προσθέσουμε και την αξία για τον έλεγχο και τη σωστή τοποθέτηση.
Πολλές φορές, αγοράζοντας μια μπαταρία από το εμπόριο, οδηγούμαστε σε περιπέτειες. Η μπαταρία και η γεννήτρια του αυτοκινήτου, πρέπει να ελεγχθούν από ειδικό τεχνίτη πριν αποφασιστεί η αντικατάσταή της. Δεν φταίει πάντα η μπαταρία.

Μπαταρίες πρώτης εφαρμογής και After Sales
Power Pro 150Στην ερώτηση αν οι μπαταρίες πρώτης εφαρμογής είναι ίδιες με τις μπαταρίες που πωλούνται στο ελεύθερο εμπόριο (After Sales), η απάντηση είναι μια και κατηγορηματική, ΟΧΙ
Οι κατασκευαστές απαιτούν, οι μπαταρίες που προμηθεύονται και τοποθετούν στο καινούριο αυτοκίνητο να έχουν κατά τουλάχιστον 20% περισσότερη ενέργεια και χωρητικότητα. Έτσι εξηγείται και η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής που έχουν οι "εργοστασιακές μπαταρίες".

Διαστρωμάτωση πυκνότητας και θειϊκωση πλακών
diastromatosiΗ μπαταρία Ασβεστίου δεν χρειάζεται συντήρηση, επειδή δεν έχει απώλεια υγρών. Αυτό οφείλεται στο ότι δεν έρχεται σε βρασμό κατά τη φόρτιση. Αυτό έχει βέβαια πολλά πλεονεκτήματα, αλλά έχει και το εξής ελάττωμα: Επειδή δεν φτάνει σε βρασμό κατά τη φόρτιση της για να αναδευτεί ο ηλεκτρολύτης, όταν εκφορτίζεται σε μεγάλο βαθμό και δεν φορτίζεται και πάλι πλήρως κατά τη λειτουργία του κινητήρα, έχουμε διαστρωμάτωση της πυκνότητας.
Το πυκνό υδροχλωρικό οξύ, που βγαίνει από τις πλάκες, κατά τη φόρτιση, πηγαίνει στο κάτω μέρος της μπαταρίας και στις πλάκες, ενώ στο πάνω μέρος της μπαταρίας βρίσκεται το αραιό οξύ ή νερό. Αποτέλεσμα είναι η μπαταρία να δείχνει υψηλή τάση, ενώ η μέτρηση πυκνότητας να δείχνει χαμηλή! Αυτό, για τον αυτόματο της γεννήτριας, είναι ένδειξη πως η μπαταρία είναι αρκετά φορτισμένη και σταματάει τη φόρτισή. Σ’ αυτή την περίπτωση πρέπει να φορτιστεί η μπαταρία με ειδικό μηχάνημα φόρτισης μπαταριών ασβεστίου, ή να φορτιστεί με αυξημένη τάση (16V) για 20 ώρες.

Η ηλεκτροκίνηση και το μέλλον της μπαταρίας Μολύβδου
IhnhaltΑν ποτέ εκτοπιστούν από την αγορά τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και μαζί του η μπαταρία μολύβδου, αυτό μπορεί να συμβεί μετά από δεκαετίες.
Γι αυτό η Banner συνεχίζει τις έρευνες και την εξέλιξη και στους δυο τομείς. Περαιτέρω εξέλιξη της AGM τεχνολογίας, μπαταρίες για επαγγελματικά οχήματα. (Τεχνολογία Ασβεστίου, με κεντρική εξαέρωση), βελτιστοποιημένη μπαταρία μολύβδου οξέως, για την θέση της AGM, σύστημα δύο μπαταριών. (μια μπαταρία για εκκίνηση και μια για τροφοδοσία), μπαταρία μολύβδου για Full Hybrid οχήματα. Η μπαταρία μολύβδου του μέλλοντος θα έχει πολύ λίγες ομοιότητες με την σημερινή μπαταρία.

Τεχνολογία Start-Stop και οι κατάλληλες μπαταρίες
Running Bull 150Οι συμβατικές μπαταρίες με υγρά, δεν είναι κατάλληλες για τα αυτοκίνητα με σύγχρονη τεχνολογία start-stop. Αυτό διαπιστώθηκε σε έλεγχο που διεξήγαγε η λέσχη αυτοκινήτων της Γερμανίας ADAC, μαζί με το ίδρυμα ελέγχου, Stiftung Warentest, σε αυτοκίνητα που φέρουν αυτό το σύστημα εξοικονόμησης καυσίμου.
Εξαιτίας των συχνών εκκινήσεων οι συμβατικές πηγές ενέργειας έχουν σύντομο χρόνο ζωής. Γι αυτό απαιτείται η τεχνολογία AGM (Absorbent Glass Mat) ή οι μπαταρίες της τεχνολογίας EFB (Enhanced Flooded Batteries). Μόνο αυτές αντέχουν σε πολλούς κύκλους εκφόρτισης και επαναφόρτισης.

Αντικατάσταση μπαταρίας χωρίς προγραμματισμό με Κωδικό (BEM)
tool 100Τι θα συμβεί αν αντικαταστήσουμε μια μπαταρία σε όχημα με σύστημα «BEM» χωρίς προγραμματισμό με κωδικό αναγνώρισης;
Τι είναι το σύστημα (ΒΕΜ): (ΒΕΜ=Batterie-Energie-management) (Διαχείρηση Ηλεκτρικού Φορτίου)
Το σύστημα αυτό λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες σε ενέργεια του οχήματος και καθορίζει την ενεργειακή ισορροπία. Αν χρειαστεί, περιορίζει, την κατανάλωση σε διάφορα αξεσουάρ (θερμαινόμενα καθίσματα, κλιματισμό, ραδιόφωνο κλπ), και προειδοποιεί τον οδηγό. Στόχος της διαδικασίας είναι να εξασφαλίζεται αρκετή ενέργεια για την εκκίνηση του κινητήρα.
Διαφορετικά συστήματα:
Οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποιούν «ανοιχτό σύστημα». Δηλαδή ο καταναλωτής μπορεί να αγοράσει μια μπαταρία από το ελεύθερο εμπόριο και να αντικαταστήσει με αυτήν την παλιά μπαταρία του οχήματός, χωρίς να χρειαστεί προγραμματισμός της κεντρικής μονάδας. Άλλοι κατασκευαστές, όπως π.χ. η Audi, χρησιμοποιούν ένα κλειστό σύστημα για το οποίο απαιτείται επαναπρογραμματισμός της κεντρικής μονάδας με κωδικό (ΒΕΜ),όταν αντικατασταθεί μια παλιά μπαταρία

Διαχείρηση Ηλεκτρικού Φορτίου (Παράδειγμα λειτουργίας σε ένα Seat)
service 150Ο εγκέφαλος δικτύου του αυτοκινήτου παρακολουθεί την κατανάλωση ηλεκτρικής ισχύος ελέγχοντας την κατάσταση ηρεμίας και την ενεργοποίηση/απενεργοποίηση των καταναλωτών. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει τη διατήρηση ενός σταθερού ελέγχου της φόρτισης της μπαταρίας.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ
Η πτώση της τάσης της μπαταρίας κάτω από ένα κρίσιμο επίπεδο προκαλεί την ενεργοποίηση αυτής της λειτουργίας. Υπάρχουν τρία προγράμματα λειτουργίας για αυτήν τη λειτουργία με βάση τις στροφές του κινητήρα και τα σήματα του διακόπτη ανάφλεξης.

Το σωστό μείγμα αντιψυκτικού του κινητήρα
Frost 150Πρέπει να ελέγχουμε συχνά το υγρό ψύξης του κινητήρα. Η τακτική παρακολούθηση του δοχείου νερού μπορεί να μας προφυλάξει από δαπανηρές επισκευές.
Η συμβουλή μας για την πρόληψη από υπερθέρμανση του κινητήρα.
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης λειτουργεί σε συγκεκριμένη θερμοκρασία η οποία ελέγχεται με τον θερμοστάτη. Αυτός, σε συνεργασία με το σύστημα ψύξης, τον προστατεύει από βρασμό αλλά και από τη λειτουργία σε κρύο περιβάλλον. Μην ξεχνάμε πως τα μέταλλα του κάθε κινητήρα χρειάζονται την προβλεπόμενη θερμοκρασία για να λειτουργούν σωστά.

Τεστ Μπαταριών
adac 100Αναξιόπιστες χαρακτηρίστηκαν οι περισσότερες από τις 16 μπαταρίες, που ελέγχθηκαν από το Ίδρυμα Ελέγχου Προϊόντων Γερμανίας (STIFTUNG WARENTEST) και τα αποτελέσματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό TEST τον Νοέμβριο του 2004. Σε μερικές μάλιστα, όπως στη Baren Profi, διαπιστώθηκε πως αναγράφονται στην ετικέτα, λανθασμένες επιδόσεις, τόσο για τη χωρητικότητα όσο και για τα αμπέρ εκκίνησης.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα που παρουσιάζουν οι περισσότερες μπαταρίες, είναι: η μεγάλη κατανάλωση υγρών, οι δυσκολίες στους κύκλους φόρτισης εκφόρτισης, αναγραφή λανθασμένων επιδόσεων στην ετικέτα και γρήγορη οξείδωση.
Στη διάρκεια ζωής, έμειναν οι περισσότερες κάτω από τη βάση. Τα μεγαλύτερα προβλήματα σ΄ αυτό είχε η Varta Silver Dynamic.

Η μπαταρία η νούμερο ένα αιτία βλαβών (Μόναχο 25/04/2013)
adac autobatterie 150Οι μπαταρίες και τα άδεια ρεζερβουάρ ήταν οι κύριες αιτίες βλαβών στις οποίες έσπευσαν για οδική βοήθεια τα μέλη της λέσχης αυτοκινήτων ADAC της Γερμανίας. Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία της ADAC, η μπαταρία παραμένει η νούμερο ένα αιτία βλαβών. Κάθε Τρίτη κλήση για οδική βοήθεια, τον περασμένο χρόνο, ακόμα και σε καινούρια οχήματα αφορούσε στην αποφορτσιμένη ή ελαττωματική μπαταρία. Και όπως δήλωσε ο κ. Helmut Schmaler (εμπειρογνώμονας στη μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτων ADAC) δεν έφταιγε η ίδια η μπαταρία, αλλά η έλλειψη σωστής και υπεύθυνης διαχείρισης της ενέργειας στα σύγχρονα αυτοκίνητα.